O různá opatření vedoucí ke zklidnění dopravy ve Všechromech žádáme vedení obce již řadu let, většina z nich byla s různými výmluvami zamítnuta a u těch slíbených zůstalo většinou jen u slibů (nesplněných). Na základě mnoha žádostí, urgencí a výmluv nakonec přijala rada obce usnesení R-15-26-13, kterým "ukládá starostovi zadat zpracování dopravní studie se zaměřením na zklidnění dopravy pro celé Všechromy". Pak se ale pět měsíců nedělo nic, kontrolní výbor ani starosta na mé výzvy nijak nereagovali. Až na výzvu osadního výboru odpověděl starosta dopisem, ve kterém slibuje studii zadat. To však trvalo dalších 10 měsíců a výsledkem je pouze potvrzení toho, na co poukazujeme už řadu let (potřeba snížení rychlosti na 30 km/hod, instalace zpomalovacích prahů, nebezpečná chůze ve zúžených profilech bez chodníků - avšak bez nástinu řešení, atd.). Studie je zveřejněna na základě mé žádosti na webových stránkách obce, kde si ji můžete prostudovat.
Na březnovém zasedání ZO (2017), kde se tato studie probírala, přislíbili pánové Hrdlička a Šindelář, že zóna 30 bude provedena v horizontu týdnů, max. měsíců (v závislosti na rozpočtové rezervě), zpomalovací prahy po dokončení vodovodu...
Zatím se ale ve Všechromech v tomto směru neděje nic, ani na internetu nejsou žádné náznaky toho, že by někdo tato opatření začal projednávat s příslušnými orgány. Podle další informace podané starostou Šindelářem předsedovi OV by se navržená opatření měla realizovat všechna až po dokončení vodovodu...
Ani to se však nestalo, ale nakonec by měla být potřebná opatření z větší části realizována v rámci krajem připravované rekonstrukce silnice Otice-Všechromy. Jejich podobu jsme ještě společně s novým vedením obce doladili s projektantem stavby, nyní probíhají povolovací procesy.
Ing. Pavel Soukup
Osadní výbor vypracoval začátkem roku 2015 a poté předložil vedení obce 3 návrhy na zvýšení bezpečnosti chodců a dětí v kritických místech Všechrom. Tyto návrhy byly předloženy k veřejné diskuzi a upraveny na základě připomínek:
Umístění tohoto přechodu je důležité pro zajištění bezpečného přecházení frekventované silnice II. třídy protínající Všechromy. Umístění bylo navrženo s ohledem na dostatečnou vzdálenost od nepřehledné křižovatky se silnicí III/00324 (u zrcadla), dostatečný výhled chodců do všech směrů (přes lípu před bývalou školou) i stávající vjezdy na přilehlé pozemky.
Umístění tohoto přechodu je důležité pro zajištění bezpečného přecházení frekventované silnice II. třídy protínající Všechromy. Umístění bylo navrženo s ohledem na dostatečnou vzdálenost od nepřehledné křižovatky se silnicí III/00324 (u zrcadla), dostatečný výhled chodců do všech směrů (přes lípu před bývalou školou) i stávající vjezdy na přilehlé pozemky.
Provedení tohoto dopravního značení zvýší bezpečnost chodců v úseku od křižovatky u zrcadla kolem zvoničky k odbočce na náves. V tomto úseku není možné vybudovat chodník kvůli nedostatečné šířce pozemku a umístění soukromých předzahrádek. Tento návrh byl inspirován existujícím značením v Mnichovicích u kostela (viz. foto).
Umístění značek Pozor děti má za cíl zklidnit dopravu v těsné blízkosti dětského hřiště (původní návrh na snížení rychlosti na 30 km/hod byl zamítnut vedením obce, na návrh místostarosty jsme ho upravili.)
Umístění tohoto přechodu je nezbytné pro zajištění bezpečného průchodu od novostaveb přes nepřehlednou křižovatku směrem do horní části obce (autobusová zastávka. pizzerie...). Umístění bylo navrženo s ohledem na dostatečnou vzdálenost od nepřehledné křižovatky se silnicí III/00324 (u zrcadla) i stávající sjezd k novostavbám.
Níže jsou stanoviska policie a odboru dopravy k předloženým návrhům. Na jejich základě rozhodla v říjnu 2015 rada obce usnesením R-15-26-13 o zpracování dopravní studie na zklidnění dopravy ve Všechromech. Studie byla nakonec vypracována bez účasti osadního výboru až v únoru 2017, nicméně potvrzuje oprávněnost našich požadavků a výčet problémů v oblasti dopravy je v ní ještě širší, od té doby se však neděje nic