Prítomní: M. Štastný, P. Soukup, L. Nedbalová, J. Hofman, R. Pták, J. Procházka
Omluveni: ----
Neprítomni: K. Semerák
1.) Chodník vs. stezka
M. Štastný a P. Soukup podali aktuální dostupné informace o pripravované stavbe chodníku ze Všechrom podél silnice k ulici K Menírne. P. Soukup zjistí na OÚ, jak je naprojektováno napojení chodníku do Všechrom. Poté
pripraví anketu pro obyvatele Všechrom, kterou variantu rešení by preferovali (jen úzký chodník dle projektu obce, rozšírený chodník i pro cyklisty nebo oddelenou stezku od silnice dle platného územního plánu). OV poté vydá stanovisko, které se bude rídit vetšinovým názorem dle výsledku ankety.
2.) Klíce od Hasicárny
S navrženým prevzetím klícu M. Štastným obec nesouhlasila, klíce zustávají jen na OÚ k vyzvednutí po nahlášení akce min. 14 dní predem. Užívání Hasicárny prestavené svépomocí obyvateli Všechrom je tak nadále omezeno jen na vetší akce, které je možné hlásit predem. Bežné využívání Hasicárny pro jiné úcely (napr. pro hru stolního tenisu, narychlo svolaná setkání, zkoušky kapely, využívání sekacky na trávu, prívodu el. proudu ci ostatního náradí apod.) je tedy nadále znemožneno. Osadní výbor proto vyzývá obec, aby zajistila pravidelnou a rádnou údržbu nejen vlastního objektu, ale i detského hrište vc. sekání trávy a údržbu šachet
deštové kanalizace.
M. Štastný sepíše aktuální závady v prízemí objektu a nahlásí je OÚ s výzvou k jejich odstranení.
3.) Návrh k projednání zastupitelstvem obce
Vec: Dostavba detského hrište ve Všechromech Duvodová zpráva: Vedení obce nesplnilo usnesení Z-16-03-12, kterým byla zahrnuta do rozpoctu obce na rok 2016 cástka 30.000,- Kc na porízení dvou herních prvku (veže se skluzavkou a propojovací lávky se žebríkem), a to s dodatecne poskytnutým oduvodnením (po roce), že certifikáty uverejnené na internetových stránkách výrobce mají prošlou platnost. O této skutecnosti však nikoho z OV neinformovalo, ani nepodniklo žádné další kroky k dostavbe hrište. OV proto vyzývá starostu obce, aby dostavbu hrište vc. výberu dodavatele herních prvku
zajistili pracovníci OÚ.
Návrh usnesení: Zastupitelstvo obce Strancice ukládá starostovi zajistit dostavbu detského hrište ve Všechromech dle puvodního návrhu porízením a instalací dvou herních prvku (skluzavky a veže s propojovací lávkou) dle výberu pracovníku OÚ.
4.) Doklady za vyvážení žump
P. Soukup informoval o aktuální situaci. Výzva starosty k posílání dokladu na OÚ uverejnená ve Strancickém zpravodaji byla predcasná, podmínkou získání dotace na stavbu vodovodu je povinnost obce doložit nakládání s odpadními vodami v souladu s vodním zákonem po dobu udržitelnosti stavby vodovodu, což je 10 let. Doklady tedy musí být shromaždovány až po kolaudaci vodovodu, navíc podle informace získané od poskytovatele
dotace (Ministerstvo životního prostredí), má obec dokládat likvidaci splaškových vod v množství odpovídajícím spotrebe vody z vodovodní síte.
Ackoli obec nemá na likvidací splaškových vod ve Všechromech ani minimální podíl (nezajištuje jejich odvoz ani príjem na COV), považuje se za splnení této podmínky predložení dokladu nebo úctenek za vývoz žump od jednotlivých obyvatel. Jak má tyto doklady obec získat je prý ciste vecí obecního úradu, ten ale nemá zákonné právo tyto doklady od obcanu
požadovat. V praxi to znamená, že kdo nebude pripojen na vodovod (i když bude mít prípojku, ale nebude ji používat), nemusí dokládat nic. Ten, kdo bude vodu odebírat, mel by doložit vyvážení žumpy v množství nejen skutecne svedeném do žumpy, ale i za mytí auta nebo zalévání zahrady apod., jinak obec prijde o dotaci. Kde ale takovou vodu má pak sehnat, aby ji zpetne nalil do žumpy a nechal vyvézt a pritom ji neodebral znovu z vodovodu, to ani MŽP ani OÚ nereší, ale starosta presto takovou smlouvu podepsal.
Podle názoru OV se za požadovaný doklad dá považovat i cestné prohlášení vlastníka objektu napojeného na vodovod, dobrovolne pravidelne poskytované obecnímu úradu, což je patrne jediný zpusob, jak podmínky dotace splnit.
5.) Náter fasády Hasicárny
Náter fasády, o který OV žádal už v zápisu c. 6 z 20.6.2016, který zastupitelstvo obce vzalo na vedomí dne 5.9.2016 pod bodem Z-16-03-10, nebyl dodnes proveden. M. Štastný zaurguje tento požadavek na OÚ.
6.) Ohrada na kontejnery
Podle informace podané M. Štastným prislíbil starosta Šindelár rešení tohoto požadavku po dokoncení stavby vodovodu.
7.) Odvodnení strouhy pred c.p. 2
Požadované odvodnení bylo po témer 3 letech od vznesení požadavku zajišteno provedením nového odvodnovacího kanálu.
8.) Oprava hrbitovní zdi
M. Štastný informoval OV, že podle ujištení starosty Šindeláre by oprava hrbitovní zdi mela být zahrnuta do návrhu rozpoctu na rok 2018 predkládaného zastupitelstvu obce ke schválení.
9.) Plechový kontejner u Hasicárny
Starosta informoval P. Soukupa v dubnu 2016 na základe jeho dotazu a predchozí výzvy OV k odstranení kontejneru u Hasicárny, že bouda i betonové panely budou odstraneny v co nejbližší dobe. Na dotaz behem zasedání ZO v zárí 2017, proc se tak dosud nestalo, odpovedel radní p. Janda, že tento úkol dostal na starosti a že zajistí neprodlene jeho splnení.
10.) Zklidnení dopravy ve Všechromech
V únoru 2017 byla na základe usnesení rady R-15-26-13 z ríjna 2015 vypracována Ing. Sirovým studie zklidnení dopravy ve Všechromech. Studie definuje základní nedostatky v dopravním a stavebne technickém rešení verejných prostranství ve Všechromech a navrhuje stanovení zóny 30km/hod v centrální cásti, instalaci 4 zpomalovacích prahu a výmenu znacky Prujezd zakázán za Zákaz vjezdu mimo dopravní obsluhy. K rešení dalších definovaných problému a nedostatku studie navrhuje zpracování další podrobnejší studie. Podle informace podané M. Štastným ho starosta Šindelár ujistil, že tyto návrhy budou zrealizovány po dokoncení stavby vodovodu. M Štastný zjistí, jestli je pocítáno i se zadáním podrobnejší studie, prípadne ho u starosty zaurguje.
11.) Dane z nemovitých vecí
P. Soukup informoval, že zastupitelstvo neschválilo jeho návrh nové vyhlášky o stanovení koeficientu daní z nemovitých vecí, který navrhoval pocínaje rokem 2018 v rámci zákonných možností snížit dan z obytných staveb a zvýšit dane ze staveb podnikatelských. Tím by obec zároven získala do rozpoctu cca 3 mil. Kc oproti roku 2017. Ackoli tento návrh byl dorucen obci v cervenci, termín zasedání byl vedením obce stanoven na 18.9., tedy 3 dny po vypršení termínu pro schválení vyhlášky, ve kterém by ješte mohla platit už pro rok 2018. Díky tomuto kroku vedení obce tedy musí obcané Strancic a pridružených obcí i v roce 2018 zbytecne platit o 40 % vyšší dane z obytných staveb a obec soucasne prichází o cca 3 mil. Kc do obecního rozpoctu.
Zapsal: Ing. Pavel Soukup